1nowel.jpgkarmelka_puchar.pnglistopad.pngmarsz.pngslubowanie.png

YouthMaSter – Akademia Młodych Osobowości

Dnia 11 czerwca 2017 roku uczniowie z naszej szkoły z klasy Ib oraz Id wyruszyli pod czujnym okiem pani Małgorzaty Machnikowskiej oraz mamy jednej z naszych koleżanek na wyczekiwaną, nietypową wycieczkę. Kiedy inni podczas swoich wycieczek zwiedzali zabytki architektury, nasza grupa spędziła trzy dni na intensywnej nauce i doskonaleniu języka angielskiego.

Jednak wbrew naszym oczekiwaniom warsztaty nie były prowadzone w stylu podobnym do lekcji w szkole. Głównym ich zamysłem było to, abyśmy przez zabawę pojęli obcy język. Podczas tych zajęć podszkoliliśmy umiejętność pracy w grupach, czyli organizację pracy i prezentację zadań, które zostały nam powierzone przez trenera i wolontariuszy.

„YouthMaSter – Akademia Młodych Osobowości” jest programem Europejskiego Forum Młodzieży (EFM),przygotowanym we współpracy z CCW – Training Academy z Cardiff w Wielkiej Brytanii, w celu wspierania rozwoju osobistego młodych ludzi, rozwijania twórczego myślenia i różnych aspektów komunikacji oraz umiejętności służących lepszej współpracy w grupie, a także zrozumienia istoty międzykulturowości.

DZIEŃ I:

Na tę wycieczkę wyruszyliśmy w niedzielę. Nie podróżowaliśmy autobusem, lecz pociągiem. Było to dla wielu z nas nowe przeżycie. Ta wyprawa zajęła nam cały dzień, gdyż miejsce warsztatów mieści się w Starym Gierałtowie, niedaleko miasta Kłodzko. Po całym dniu podróży przybyliśmy do pensjonatu około godziny 20.00, gdzie, po rozlokowaniu w pokojach, udaliśmy się na obiadokolację. Po posiłku wszyscy uczestnicy ze szkół w Lubartowie, Siedlcach i Strzelnie poznali wolontariuszy-trenerów, pod okiem których uczyliśmy się przez kolejne dni. Byli wśród nich: Annie, która pochodzi z Wietnamu; Lindsay, która mieszka w Londynie; Louis, który wychował się we Włoszech, a na sam koniec przedstawił się wszystkim nasz trener - Prim, którego dom znajduje się w Indiach. Poznaliśmy kilka prostych zasad, których musieliśmy przestrzegać na tych warsztatach. Nasze ''lekcje'' rozpoczynały się rano po śniadaniu, i trwały jeszcze po kolacji, jednak wcale nie były męczące i nudne.

DZIEŃ II:

Tego dnia dołączyli do nas wolontariusze z Turcji, zaczęliśmy też zajęcia, które w większości polegały na grupowym tworzeniu różnych prac. Naszym pierwszym zadaniem było przygotowanie dwóch plakatów: o szkole oraz o Lubartowie. Oczywiście, wszystko, co na nich zamieściliśmy, musiało być napisane w języku angielskim. Do prezentacji również używaliśmy tego języka. Lekcje, jak już wspomniałam, opierały się na tworzeniu plakatów, a potem prezentowaniu ich. Często też wolontariusze pokazywali nam ciekawe gry integracyjne, takie jak "casanova" bądź "taniec z miotłą". Dzięki tym zabawom mogliśmy lepiej poznać uczestników z innych szkół oraz naszych wolontariuszy. Wszyscy okazali się naprawdę wspaniałymi, wartościowymi osobami i serdecznie ich pozdrawiamy.

DZIEŃ III:

Zajęcia trwały, a my ciągle uczyliśmy się na nich nowych rzeczy. Pożegnaliśmy się z niektórymi wolontariuszami, a powitaliśmy nowych, czyli dziewczyny z Hiszpanii i Portugalii. Mieszkańcy innych państw zaczęli także serię prezentacji, które miały nam przybliżyć ich kulturę i język (potem, z pomocą trenerów, robiliśmy plakaty na temat tych krajów). Bawiliśmy się także w teatr, a naszym zadaniem było przedstawienie wybranego tematu dotyczącego Polski, w krótkich, anglojęzycznych scenkach. W czasie przerwy wybraliśmy się też na wycieczkę górskim szlakiem, który doprowadził nas aż na granicę z Czechami. Wieczorem tego dnia wolontariuszka z Hiszpanii zaprezentowała nam taniec flamenco, a następnie, razem z koleżanką z Portugalii, także opowiedziała nam kilka ciekawostek na temat swojego kraju. 

Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

DZIEŃ IV:

Był to ostatni dzień naszego pobytu w Kotlinie Kłodzkiej. Czas płynął nam bardzo szybko, jednak robiliśmy tak wiele rzeczy, że nawet nie zauważyliśmy, kiedy ten cały czas minął.

Tego dnia nauczyliśmy się bardzo wiele o wymianach uczniowskich w ramach programu Erasmus+, opowiedzieliśmy sobie o stereotypach, oraz o zaufaniu. Graliśmy w bardzo ciekawe gry integracyjne, m.in. pisaliśmy wiadomości do każdej osoby na kartce, którą przyklejało się wcześniej do pleców. Dzięki tej zabawie dowiedzieliśmy się, jak zapamiętali nas nowi znajomi. Bawiliśmy się także w „ślepy pociąg”, czyli grę polegającą na pracy zespołowej - jedna osoba miała prowadzić resztę grupy, która miała zasłonięte oczy. Kiedy zobaczyliśmy filmy, które wolontariusze nagrali w czasie naszych zmagań, nie mogliśmy przestać się śmiać!

Wieczorem pożegnaliśmy się z nowymi przyjaciółmi i zrobiliśmy sobie kilka zdjęć. Otrzymaliśmy też certyfikaty ukończenia szkolenia. Po całej ceremonii „poszliśmy spać” ;-) do naszych pokoi.

Wszyscy bardzo miło wspominamy tę wycieczkę i gorąco polecamy innym obóz językowy „YouhMaSter – Akademia Młodych Osobowości”.

Aleksandra Karwat i Karolina Tomala

(uczennice klasy Ib)

Free Joomla Lightbox Gallery
Copyright 2016©